Lägga in sommaröppettider på lu.se och lunduniversity.lu.se

Genvägar till avsnitt på denna sida

Logga in och skapa poster på båda webbplatserna

Observera att du måste logga in på både lu.se och lunduniversity.lu.se och skapa

• en post på svenska på lu.se och
  • en post på engelska på lunduniversity.lu.se

om du vill ha information på båda webbplatserna.

1. Logga in i Drupal från www.lu.se/user respektive www.lunduniversity.lu.se/user med dina lucat-uppgifter.

2. Välj Manage – Content – Add content – Summer contact information i menyn:

Skärmdump Fylla i sommaröppettider.

3. Fyll i alla obligatoriska fält i formuläret (märkta med röd asterisk), samt eventuellt ytterligare fält.

OBS att länken i fältet "URL" under Future information ska inledas med https:// för att fungera.

Tänk också på att alltid inleda med ämnesnamnet i fältet under Department / Division / Unit. Skriv exempelvis "Strategisk kommunikation, Institutionen för" istället för "Institutionen för strategisk kommunikation". Då blir länklistan på sommaröppet-sidan mer lättnavigerad för besökaren.

Skärmdump Fylla i sommaröppettider.

Förhandsgranska, spara och publicera en post

Du kan förhandsgranska innehållet i din post genom att klicka på "Preview" längst ner i formuläret:

Skärmdump Fylla i sommaröppettider.

Då visas en sammanställning av den information du lagt in:

Skärmdump Fylla i sommaröppettider.

Läs igenom sammanställningen. Gå tillbaka, gör eventuella ändringar och spara din post:

Skärmdump Fylla i sommaröppettider.

Upprepa stegen på den andra webbplatsen

För att informationen ska visas både på lu.se och lunduniversity.lu.se behöver du gå igenom samma steg på båda webbplatserna och fylla i informationen på svenska respektive engelska.

Kontrollera att posterna visas rätt

Gå till sidorna på lu.se och lunduniversity.lu.se där posterna visas och kontrollera att länken till din post på respektive webbplats fungerar, och att posten visas som den ska:

Ändra i en post i efterhand

Du kan göra ändringar i en post efter att den är sparad och publicerad.

1. Logga in från www.lu.se/user respektive www.lunduniversity.lu.se/user med dina lucat-uppgifter

2. Klicka på länken till den aktuella posten i listan på www.lu.se/sommaröppettider respektive www.lunduniversity.lu.se/summeropeninghours

3. Välj Edit i menyn:

Skärmdump Fylla i sommaröppettider.

4. Gör dina ändringar, förhandsgranska eventuellt, och spara formuläret på nytt.

Radera en post från listan

Du kan inte själv radera en post från listan på www.lu.se/sommaroppettider respektive www.lunduniversity.lu.se/summeropeninghours.

Om du behöver ta bort en post helt, kontakta servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) och meddela vilken post som ska raderas.